Vilka smartwatches är populära 2026?

Det finns så många smartklockor på marknaden nu, och det kan vara svårt att veta vilka som är värda att investera i. Jag har märkt att modeller från Apple och Samsung fortfarande ligger i topp, men det finns även intressanta nykomlingar som fått positiva recensioner. Som nätverksingenjör och IoT-entusiast är funktionalitet och integration med andra enheter viktigt för mig.

Jag letar efter klockor med bra hälsomonitoreringsfunktioner, men jag vill också ha möjligheter för programmering och anpassning. Har någon av er testat de senaste modellerna? Vilka smartwatches tycker ni erbjuder mest valuta för pengarna just nu? Dela gärna med er av era erfarenheter!

Jag har nyligen testat Fitbit Sense 3 och är imponerad av hälsomonitoreringen, verkligen bra för att hålla koll på stressnivåer och sömn. Men jag saknar lite mer programmeringsalternativ. Har hört bra grejer om nykomlingen Garmin Venu 3 – någon här som provat den?

Jag kollade nyligen in Garmin Venu 3 och blev imponerad av hälsomonitoreringen, särskilt för träning och sömn. Den har också en del programmeringsalternativ om man vill pyssla med den. Men om du räknar med att integrera med andra enheter kan du nog inte gå fel med Apple Watch Series 9, den fungerar smidigt med allt annat i Apples ekosystem. Har du kikat på dem?